روش دوم: یادگیری از طریق اقدام و انجام معاملات

به تنهایی حتی با خواندن صدها کتاب، در صورتی که دست به عمل نزنید هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

بخش مهمی از یادگیری زمانی تکمیل می‌گردد که شما از دانشی که کسب کرده‌اید در عمل بهره بگیرید و دانش‌تان را کاربردی کنید.

نگران شکست هستید؟ پس هیچوقت پیشرفت نخواهید کرد! به این فکر کنید که هیچکس بدون اقدام نتوانسته به جایی برسد.

اما قبل از اقدام، بهتر است مفاهیم مقدماتی بازار را یاد بگیرید، قوانین را بشناسید و بدانید در حال انجام چه کاری هستید.

روش سوم: یادگیری از طریق مربی و مشاور

امکان دریافت مشاوره از یک مربی و فردی که واقعا در بورس پیشرفت کرده و در حال حاضر می‌دانید که تجربه و مهارت بالایی دارد یک نعمت بزرگ است.

اما برای پیشرفت پایدار، این مشاوره گرفتن نباید برای دریافت پیشنهاد خریدوفروش سهام باشد و می‌بایست برای یادگیری از وی مشاوره بگیرید.

نتیجه‌گیری

همه بزرگان عقیده دارند که هرکس مسئول سرنوشت خویش است، به غیر از خودتان، هیچکس دیگری وجود ندارد تا مسئولیت اشتباهات، غیرفعال بودن و باورهای غلط خود را به او مرتبط کنید.

غیر از عدم علاقه به یادگیری، به نظر ما نبود مداومت در یادگیری و بهبود شخصی یکی از مهمترین دلایل شکست افراد در سرمایه‌گذاری و بورس است.

امیدواریم در دریای بورس و سرمایه‌گذاری در حالی که بیشتر افراد در اطلاعات نامفید، احساسات و هیجانات شدید، توصیه‌های مضر افراد ناآگاه غرق شده‌اند شما بتوانید با آگاه شدن از پتانسیل پیشرفت و سودآوری که در بورس وجود دارد، با شکافتن امواج سهمگین به افق‌های روشن‌ و پیشرفت‌های بزرگ دست پیدا کنید.

به جای اینکه وقت خودتان را در شبکه‌های اجتماعی تلف کنید، فیلم‌های آموزشی بورس را ببینید. اگر حاضر به خرج کردن پول برای یادگیری نیستید، فیلم‌های رایگان زیادی در سایت‌هایی مانند آپارات وجود دارد ولی اعتبار و جامع بودن آموزش را در نظر داشته باشید. شیوه‌ یادگیری‌تان هرچه که باشد، مهم این است که آگاهی‌تان را بالا ببرید. وگرنه به جمع افراد پشیمان و ضرردیده اضافه خواهید شد.