دریافت

خرید ارز دیجیتال، به سادگی خرید اینترنتی است که با کارت بانکی پرداخت آنلاین را انجام می‌دهید. این صرافی‌های آنلاین نیاز به احراز هویت دارند به این معنی که باید تصویر کارت ملی، کارت بانکی و گاهی سلفی خودتان را برای آنها بفرستید. اینکار برای جلوگیری از کلاهبرداری انجام می‌شود.

با این حال، با فرستادن مدارک هویتی ممکن است از اطلاعات شخصی شما سوءاستفاده کنند.

و متاسفانه روشی برای خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت نیز وجود ندارد.

چاره این است که احراز هویت را در یک سایت معتبر انجام دهید، سایتی که شناخته شده و دارای حجم معاملات بالا باشد تا هربار نیاز نداشته باشید تصویر مدارک هویتی‌تان را به صرافی‌های آنلاین متفرقه بدهید.

از جمله سایت‌های ایرانی که خرید ارز دیجیتال را ساده‌تر کرده‌اند و اعتبار مناسبی نیز دارند سایت پی98 است.

 

سایت پی98 سیستمی طراحی کرده که افراد با هم وارد خرید و فروش می‌شوند ولی خود سایت است که احراز هویت را یکبار انجام می‌دهد و امکان معاملات بین خریداران و فروشندگان را فراهم کرده است.

پس یک راهکار برای اینکه هربار نخواهید تصویر مدارک شناسایی و کارت بانکی شما به دست افراد ناشناخته بیفتد این است که از پلتفرم‌هایی معاملاتی مانند سایت پی98 استفاده کنید.

 

نکات قابل توجه در انتخاب صرافی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال

  • بسیاری از صرافی‌های خارجی همانند coinbase، kraken، Poloniex, Bittrex, Bitfinex, Bithumb, Coinone اجازه عضویت به ایرانیان را نمی‌دهند، پس در این صرافی‌ها حساب باز نکنید.
  • تجربه نشان داده که احتمال هک شدن صرافی‌ها بالاست، بنابراین فقط سرمایه‌ای که توانایی از دست دادن آنرا دارید در صرافی نگهدارید.
  • برای نگهداری طولانی مدت ارزهای دیجیتال، از کیف پول‌های معتبر استفاده کنید. لیست کیف پول‌ها را اینجا ببینید
  • خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیاز به دانش و مهارت کافی در این حوزه دارد. درک کافی از نحوه کارکرد این ارزها، پلتفرم‌ها و ابزارهایی که در دسترس هستند لازم و حیاتی است.
  • ارزهای دیجیتال زیادی در بازار است و اغلب آنها دارای نوسانات بسیار زیادی است. کلاهبرداری‌ها نیز مزید بر علت شده تا این بازار به بازاری بسیار پرریسک تبدیل شود، بنابراین قبل از هراقدامی تحقیق و بررسی انجام دهید و پرس‌وجو کنید.

 

     

در صورتی که تجربه یا نظری در خصوص این صرافی‌ها دارید در بخش دیدگاه بنویسید. نوشتن تجربه‌تان به سایرین کمک می‌کند انتخاب بهتری داشته باشند.