از دیگر موارد تاثیرگذار بر صعود بورس تهران در روزهای گذشته، می توان به ورود سرمایه خرد به بازار سهام اشاره کرد و قابل ذکر است که ورود سرمایه جدید به بازار با سرعت بیشتری همراه شده است به طوری که دیروز در مجموع خالص خرید معامله‌گران خرد (بورس، فرابورس و بازار پایه) از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز فراتر رفت.

شاخص کل بورس تهران امروز نیز با رشدی بالای ۴ردصد یک صعود پرقدرت را تجربه کرد و از مرز یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی گذر کرد. جهش بزرگ بورس از ۱۳ اردیبهشت ماه طوری رقم خورد که ارزش بورس و فرابورس از ۲۸۰ میلیارد دلار گذشت که در تاریخ ۵۰ ساله بازار سهام بی‌سابقه بوده است. با احتساب رشد شاخص در این روزها، بازدهی ۱۱۷/۶درصدی این نماگر مشهود می باشد و سهامدارن از ابتدای سال جاری به طور میانگین روزانه ۱/۶ درصد سود عایدشان شده است. 

مقایسه دیگر بازاهای سرمایه(دلار، سکه، مسکن، بانک و …)

می توان گفت تورم حاکم بر اقتصاد ایران از دیگر دلایلی است که باعث شده افراد گرایش بیشتری به سرمایه‌گذاری در بورس پیدا کنند، البته عوامل دیگری هم مزید بر علت شده مثل:

  • فضای حاکم بر بازار دلار و سکه که موجب شده صاحبان سرمایه انگیزه ای برای حضور در این دو بازار نداشته باشند
  • قیمت کالا و خدمات نیز در حال افزایش روزانه هستند
  • لزوم داشتن نقدینگی بسیار بالا برای ورود به بازار مسکن
  • کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی

تمام دلایل ذکر شده ادامه دار بودن روند صعودی بازار سهام را همراه داشته و باعث شده این بازار در صدر گزینه‌های سرمایه‌گذاری قرار گیرد.