به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود گودرزی درباره دلایل اعمال سه ریز ساختار مربوط به سفارش های خرید و فروش که از شنبه آینده اجرا می شود به بورس پرس توضیح داد: تغییر این موارد ناشی از دلایل متعددی بود و در این میان مهمترین دلیل مربوط به تغییر اندازه ، عمق و عرض و طول بازار سرمایه بوده و جا داشت و دارد که متناسب با افزایش همه جانبه بازار سرمایه ، تغییراتی در هم زیرساخت ها اعمال شود.

وی ادامه داد: دلیل دوم مهم هم ناشی از نتیجه بررسی های بورس تهران بود که طبق آن مشخص شد در صورت افزایش دسته سفارش های خرید و فروش سهام با قیمت های کمتر از 500 تومان ، فشار زیادی از سامانه معاملات برداشته و موجب افزایش سهولت و سرعت در انجام معاملات شود .

گودرزری دربرابر این سئوال که آیا بورس تهران برنامه های دیگری برای ادامه تغییرات در ریزساختار دارد یا خیر به بورس پرس توضیح داد: بله . هر زمان که نیاز به بهبود شرایط و تسهیل در امر معاملات باشد و بورس تهران تشخیص دهد ، تغییراتی اعمال خواهد شد .

براساس این گزارش، طبق برنامه اعلامی از شنبه آینده ، دسته سفارش خرید یا فروش برای سهام دارای قیمت یک ریال تا 500 تومان معادل 400 هزار سهم خواهد بود.

این متغیر برای سهام دارای قیمت بیش از 500 تا هزار تومان ریال معادل 200 هزار سهم ، بین هزار تا 10 هزار تومان معادل 100 هزار سهم و بیش از ده هزار تومان 50 هزار سهم خواهد بود .