به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا تاج‌بر مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین درباره وضعیت بازار سرمایه که امروز با کاهش قیمت ها و افت 31 هزار واحدی شاخص همراه شده به ایرنا گفت: از ابتدای سال تاکنون به دلیل ورود گسترده نقدینگی به بورس و حمایت‌های دولت ، رشدهای پرشتابی رخ ثبت شده که به دنبال چنین رشدی، اصلاح چندان سنگینی رخ نداده است.

وی ادامه داد: اخبار بسیار خوبی در مورد گروه های بزرگ بورسی از جمله بانک ها، پالایشگاه ها و پتروشیمی‌ها شنیده می‌شود که این موضوع به تاثیر زیادی در روند صعودی شاخص بورس و رشد قیمتی سهام این شرکت‌ها داشته است. تایید این اخبار در مجامع می‌تواند در تعیین مسیر اصلی بازار و روند صعودی شاخص بورس تاثیرگذار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: درحالی اعداد متفاوتی برای ورود بازار به دوران اصلاح اعلام شده که به نظر می رسد با ورود شاخص به روزهای اصلاح ،   باید شاهد برخی اصلاحات روانی با حجم بالا بود اما سهامداران در نظر داشته باشند که اصلاح شاخص به دلیل فراهم شدن امکان جابجایی سهام به نفع بازار و فعالان است .

تاج بر با تاکید بر اینکه بازار سرمایه هنوز به عنوان جذاب‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود، توضیح داد: با توجه به افزایش جزیی نرخ سود بانکی  هنوز بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایلی برای ورود سرمایه‌ها به بانک‌ها ندارند و به دنبال ورود نقدینگی‌ به بازار سرمایه هستند. بنابراین عمق بازار سرمایه به دلیل ورود حجم گسترده نقدینگی در حال افزایش بوده و بازار مانند دو سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر عضو ندارد بلکه با دو میلیون نفر در حال فعالیت است که این موضوع منجر به ورود حجم بیشتر نقدینگی و شتاب رشد شاخص شده است.

وی با اشاره به توقف نماد برخی شرکت های بزرگ به دلیل رشد ۵۰ درصدی ، افزود: توقف این نمادها باعث شده نقدینگی به سمت دیگر سهام‌ رود و در وضعیت کنونی شاهد رشد جمعی نمادها باشیم.

عضویت در کانال آلفابورس